Creativitat

Capítol 2: Sobre els finals

L'Eixida

Programa sencer

Si al primer capítol parlàvem dels inicis, ara parlem dels finals, dels tancaments. Però no patiu, l’Eixida no s’acaba! Així com aquest magazín és un llindar entre l’endins i l’enfora, la vida també és un llindar entre els inicis i els finals.  Dues cares que conviuen indissociables en aquest extraordinari viatge: vida i mort, guanys i pèrdues, amor i dolor. En aquest segon capítol parlarem amb l’experta en dol i pèrdues Vera Santos, coneixerem el llegat de Ramón Sampedro i la seva lluita per una mort digna, reflexionarem sobre els tòpics dels temps passats i descobrirem pretextos de ficció.

Diàling musical

Apuja el volum a una selecció de temes mítics sobre els adeus, el desamor, la mort i, fins i tot, sobre la fi del món. Hi trobaràs clàssics de Queen, Europe, Bob Dylan, Gloria Gaynor, Lluís Llach o Mozart.

La biografia: Ramón Sampedro

Ens endinsem en la figura de Ramón Sampedro, la història del qual molts i moltes hem conegut gràcies a la pel·lícula ‘Mar adentro’ d’Alejandro Amenábar. Afligit de tetraplegia des dels 25 anys,  va lluitar per la defensa de l’eutanàsia i va ser el primer ciutadà espanyol en sol·licitar el suïcidi assistit en considerar que cada persona té dret a disposar de la seva pròpia vida. 

L'Àgora, amb Vera Santos

Conversem amb Vera Santos, psicòloga especialista en dol, pèrdues, trauma i aferrament, per reflexionar sobre el dolor i l’amor, els mites sobre els processos de dol i sobre l’acompanyament a persones que han patit una pèrdua. Una conversa amb un poder guaridor tan gran que és igual en quin moment vital us trobeu; quan acabeu de sentir-la us trobareu molt millor. 

Pretext, una secció d'Elisabet Alguacil

L’Elisabet Alguacil, companya nostra, comunicadora audiovisual i periodista apassionada de l’art i la cultura, ens porta un pretext inspirador amb referències i ressonàncies culturals (siguin sèries, pelis, llibres, músiques… etc.).  En aquesta ocasió, descobrim obres de ficció i autobiogràfiques que ens parlen de la pèrdua de la innocència i dels comiats, així com un dels millors finals de sèrie.

El contestador dels tòpics

Idealitzar el passat és molt comú.  Embellim els “vells temps” o els “anys daurats” de la nostra vida i, pel camí, ens oblidem de viure i gaudir del present . La Regina Jovell ens comparteix el seu testimoni i amb ella reflexionem sobre els perills de la nostàlgia i la constant autocomparació amb altres moments que ens genera malestar.

Una mirada endins

L’amor i la mort, dos mots amb quatre fonemes fonèticament semblants i aparentment a les antípodes. Els dos grans temes de la humanitat. Dues cares de la moneda de la vida: el propòsit i el destí. El motor i l’inevitable.[…] . Gaudeix i relaxa’t amb el nostre espai poètic ‘Una mirada endins’.

Volem donar les gràcies a:

L’Elif Burgaz (amb el seu tema Dreamwalker) per posar música i a l’Arlin Sagués veu a la sintonia de l’Eixida, i el Xevi Compte  (amb el seu tema Ellipsis) i la Pilar Abajo (amb la seva veu) per crear la sintonia de Ràdio El despertador. La Vera Santos i la Regina Jovell per regalar-nos el seu testimoni en aquest capítol.… i a l’equip d’El despertador per fer-ho possible! 

 La música que ens ha acompanyat:

Per ordre d’aparició:

  • ‘Lacrimosa’, Mozart
  • ‘El final del verano’, Duo Dinámico
  • ‘It is the end of the world as we know it and I feel fine’, R. E. M.
  • ‘Que tinguem sort’, Lluís Llach
  • ‘Goodbye Stranger’, Supertramp
  • ‘The Neverending Story’, Limahl
  • ‘Bohemian Rapsody’, Queen
  • ‘Never can say goodbye’, Gloria Gaynor
  • ‘The final countdown’, Europe
  • ‘Me voy’, Julieta Venegas
  • ‘Bella Ciao’
  • ‘Knockin’ on Heaven’s Door’, Bob Dylan
  • ‘Negra Sombra’, Luz Casal
  • ‘Who wants to live forever’, Queen
  • ‘Ham mort l’amor, Clara Peya
  • ‘Repeat until Death’, Novo Amor
  • ‘Condolence’, Benjamin Clementine
  • ‘Em moro’, Sílvia Pérez Cruz
  • ‘Glory Days’, Bruce Springsteen
  • ‘Last Breath’, Jorge da Rocha
  • ‘The end’, The Doors
  • ‘Adeu Siau’, Pau Vallvé

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *